Ladda ner som pdf
Bubbleroom - dressexpress
När Bubbleroom skulle lansera sin tjänst "Dressexpress service" så hade dem ett event på Stureplan i Stockholm där man kunde besöka deras tält och sätta ihop sin egen festutstyrsel.Sedan fotades kläderna med en surfplatta och bilden publicerades på användarens timeline.
När eventet var färdigt gick sedan en jury igenom alla bidragen och valde 10 finalister som sedan användarna fick rösta på, vinnaren fick en valfri festutstyrsel i veckan i ett år.
Projekttyp: Sociala Kampanjer
Design: Onemotion
Uppdragsgivare: Onemotion
Kontakt
Vill du veta mer om denna typen av uppdrag? Kontakta Kalle Carlén, kalle.carlen snabel-a topmedia.se eller fyll i formuläret här nedan
Intresseformulär
Teknik & plattformar
Vid registrering av tävlingsdeltagare så användes en surfplatta för att fota och skicka in bidrag på platts.
Facebook var den sociala plattform som användes i denna tävling. Facebooks teknologi är ett fantastiskt redskap när det gäller att sprida budskap.
För att upplevelsen skulle vara maximal användes ajaxuppdatering av röstningen. Ajax innebär att webbsidan inte behöver laddas om för at visa den nya informationen.