Ladda ner som pdf

Mirum galleria - My Fashion Story

I samband med att utvalda delar av Lars Wallins utställning "Fashion stories" kom till Mirum Galleria i Norrköping hölls en tävling på Facebook. Vinnaren blev lycklig ägare till en personligt designad klänning av Lars Wallin värde ca 50 000 kr.

Tävlingen gick ut på att deltagaren först skulle skapa sitt eget "Mood board" bestående av ord, färger, mönster, bild på den tävlande och en motivering varför deltageran skulle vinna.

Sedan fick den tävlande svara på tre frågor om Lars Wallin och hans kreationer. Vid deltagandet så publicerades även ett inlägg på användarens Facebook Timeline.

Vinnaren valdes sedan ut av en jury bestående av bland annat Lars Wallin själv.

Projekttyp: Sociala Kampanjer
Design: Onemotion
Uppdragsgivare: Onemotion

Kontakt

Vill du veta mer om denna typen av uppdrag? Kontakta Kalle Carlén, kalle.carlen snabel-a topmedia.se eller fyll i formuläret här nedan

Intresseformulär
Namn
Företag
Epost/Tel


Teknik & plattformar

Facebook var den sociala plattform som användes i denna tävling. Facebooks teknologi är ett fantastiskt redskap när det gäller att sprida budskap.
För att upplevelsen skulle vara maximal användes ajaxuppdatering av registreringen. Ajax innebär att webbsidan inte behöver laddas om för at visa den nya informationen.