Ladda ner som pdf

Intel NUC (Next Unit of Computing)

Inför Intels lansering av NUC (Next Unit of Computing) i Sverige utvecklade TopMedia en Facebooktävling där användare uppmanades att skicka upp bilder som visade var de skulle placera sin NUC.

Efter att användaren laddade upp sitt bidrag publicerades ett inlägg på dennes Timeline. Inlägget uppmanade tävlingsdeltagarens vänner att rösta på bidraget. När vännerna röstade på bidraget hade de även själva chansen att skicka upp ett eget bidrag.
De tävlande hade själva i efterhand möjligheten att återpublicera sitt tävlingsbidrag på sin Timeline för att få fler röster.
De 3 bidrag med flest röster efter en viss period vann varsin Intel NUC.

I vanliga fall fungerar inte en facebook page tab i facebooks smartphone app.
Då det var ett krav från kund att användarna skulle kunna skicka in sitt bidrag, rösta och dela via sin smartphone så var vi tvungna att hitta en lösning.
Vi löste det genom att alltid dela en url som omdirigerade alla användare beroende på plattform.

Projekttyp: Sociala Kampanjer
Design: Onemotion
Uppdragsgivare: Onemotion

Kontakt

Vill du veta mer om denna typen av uppdrag? Kontakta Kalle Carlén, kalle.carlen snabel-a topmedia.se eller fyll i formuläret här nedan

Intresseformulär
Namn
Företag
Epost/Tel


Teknik & plattformar

Tävlingen hade åtkomst från en vanlig URL
För att underlätta att delta i tävlingen utvecklas sajten även så att den var mobilanpassad. När användaren surfar via en smarthpone slipper denne att zooma i sin webbläsare. Det flesta deltagare antogs också använda sin mobiltelefon för att ta kort.
Facebook var den sociala plattform som användes i denna tävling. Facebooks teknologi är ett fantastiskt redskap när det gäller att sprida budskap.
För att upplevelsen skulle vara maximal användes ajaxuppdatering av röstningen och inladdning utav bidrag. Ajax innebär att webbsidan inte behöver laddas om för at visa den nya informationen.